mandag den 8. december 2008

Tudetur big time

<p>Idag er Zhenyu-dag - idag får Christina og Jakob deres xiao bao bao - deres søn, som skal være en Nikolaj. De har fået ham i armene i Kina idag kl. 8.30 dansk tid, og har været søde til at sætte billeder på deres blog - og skrive. Og sjældent har jeg tudet så meget. Det er så stort at være vidne til - især fordi jeg har fulgt Christina så tæt. </p>

<p>De andre gange jeg har fulgt familier blive til har det også være stort - meget stort. Denne gang er det af en eller anden grund bare større. Måske er det fordi jeg nu er den absolut sidste af de tøser, jeg har fået fornøjelsen af at kende i adoptionssammenhæng, der endnu ikke er blevet mor - og derfor ved jeg, at næste gang er det min tur. Eller også er det bare fordi Christina har været eminent god til at lade os følge med i alle de følelser der har været omkring det at få Zhenyu i forslag, forberedelserne, følelserne, op- og nedture - det hele. Jeg føler jeg har været med i hvert et lille skridt de sidste intense måneder, og nu kan vi endelig se resultatet. Billederne af Zhenyu der putter sig ind til sin mor - og far. En dreng, der er kommet i havn, og har fået sin familie. En dreng der har et glimt i øjnene, men som lige ser det hele an. Sikke en skøn start de har fået med hinanden - stille og roligt - og meget meget<br />
rørende. Så rørende, at jeg heller ikke kan holde tårerne tilbage imens jeg skriver dette.</p>

<p>Tillykke til jer - Christina og Jakob - det er godt nok stort at sende tankerne til Kina idag.</p>

Ingen kommentarer: