mandag den 27. april 2015

Besøg i Æsken # 2 og 3

Vi har været på besøg i Æsken igen - ja hele 2 gange siden sidste indlæg.




Det er så dejligt at se hvordan Aksel reagerer så fint på det nye. Han er interesseret, viser initiativ, vil gerne de voksne, lader fra tid til anden roen sænke sig osv. Han flyver også lidt fra aktivitet til aktivitet og han bliver også lidt voldsom indimellem, men der er så mange gode tegn på han vil kunne få en masse ud af at være i Æskens miljø. Det giver bare en fantastisk dejlig mavefornemmelse.

Idag gik han med en af de voksne ud på toilettet for at skifte et af de andre børn. Han havde hjulpet og samtidig var det helt uden jeg behøvede at være der. Gik af eget initiativ og kom stolt ud igen og sagde mor, mor og pegede på O med et stort smil. Der går ikke lang tid inden han kan begynde at være der i kort tid uden vi skal med på sidelinjen.

En af de små viste også lidt interesse for mig og det tog han fint. Han tog et fast tag rundt om mig, og sagde bestemt "min mor", men lille J fik lov at blive stående ved mit ben og det er jo et gigantisk skridt for Aksel. Han har altid været meget beskyttende overfor vores relation, så det er super dejligt at mærke, at han kan begynde at rumme at andre børn kommer tæt på.

Så da vi skulle gå ville han egentlig hellere blive :o) Igen dejligt, at kunne slutte 1,5 times besøg med en fornemmelse af, at han stadig havde overskud. Begynder faktisk at glæde mig til at kunne komme rigtigt igang med indkøring. I denne uge skal Hulen på besøg på onsdag i Æsken og torsdag holder vi så afslutning for Aksel i Hulen.

Ingen kommentarer: