torsdag den 17. januar 2008

Ingen rygter endnu

<p>Puha hvor går januar dog langsomt. Jeg har altid synes, at januar er ulidelig lang, mørk og kedelig. Tror det er et levn fra studietiden, hvor januar altid var ensbetydende med eksamenslæsning - og det var aldrig sjovt, når man lige var kommet ud af en måned fyldt med gode julefrokoster, masser af gøgl og halløj - og et lidt for højt forbrug. I januar skulle man så afalkoholiseres, lappe på overtrækket og ja, forsøge at gøre sig klogere til eksamenerne!<br /><br />Men jeg synes ligesom ikke rigtig følelsen af øv nogensinde har sluppet mig. Januar er stadig drøj at komme igennem, også selvom jeg ikke har eksamener eller andet hængende over hovedet. Og lige nu ville det derfor gøre godt med lidt rygter om matching af dejlige børn i Kina. Der er totalt stille - ingen rygter - ingen bud på cutoff - alle holder vejret. <br /><br />Heldigvis kan jeg så lune mig med andre ting. For eksempel skriver Anne fra Kina, at de har spurgt ind til adoptionssituationen. De har fået en meget klar melding fra flere fronter - langsommeligheden skyldes OL. Børnene er der, men Kina ønsker at holde tallet for årlige adoptioner nede - ihvertfald indtil OL er ovre. Vi må så bare håbe, at de har planer om at tillade stigning igen. Ihvertfald gør det godt, at nogen derude selv nævner OL som årsagen. Det kan da tyde på, at der er noget om snakken. Det gode ved det er også, at det tyder på det er en kontrolleret nedgang, og at der derfor også er mulighed for, at det kan stige igen - hvis de altså tillader det...</p>

4 kommentarer:

Hanne sagde ...

Hej Vivian
Tak for at viderebringe oplysningerne som Anne har fået i Kina. Alt kan bruges i disse tider!!
Håber at januar må gå hurtigt, og slutte med gode nyheder om matchning af en masse dejlige kinabørn.
Mange hilsner Hanne

Christina sagde ...

Vi holder vejret hele vejen til efter OL ;-) Bare vi har luft nok ;-)
Jeg tror de speeder op efter OL. Det bliver jeg nødt til at tro!
Ses næste lørdag... Glææææder mig.
Knus knus fra Christina

Christina sagde ...

Vi holder vejret hele vejen til efter OL ;-) Bare vi har luft nok ;-)
Jeg tror de speeder op efter OL. Det bliver jeg nødt til at tro!
Ses næste lørdag... Glææææder mig.
Knus knus fra Christina

Estrid sagde ...

Kæreste Vivian,
Du har fuldstændig ret i dine betragtninger om januar. I mine øjne er januar som én lang angstfyldt søndag, hvor man bare venter på at det bliver mandag, så man kan få det overstået. Mandagen er dog i dette tilfælde symbol på overskud på kontoen, spirende forår og forhåbentlig snart en tut!!
Ak den ventetid... hvad skal vi snart sige? Det skide OL bringer sgu meget ondt med sig. Og jeg som ellers plejer at elske de tre uger, det står på. NO way.
På lørdag Vivian! Så står den på spas. Fedt. Glæder mig. Og hey - jeg synes stadig at I har super flot og varm hjemmeside.
Kram fra Esser