fredag den 19. november 2010

Hvad skal barnet hedde?

<p>Barnet skal hedde:</p>
<p style="text-align: center;"><span style="font-size: 24pt;">Aksel Ezekiel Hasling Brandt</span></p>
<p style="text-align: left;">Og nu er der heller ikke længere nogen tvivl om stavemåden - det kan kun være med K, når det skal stå sammen med hans flotte navn fra Nigeria. Jeg synes simpelt hen det er de smukkest sammensatte bogstaver jeg i mit liv har set. Hold kæft hvor er det bare flot.</p>
<p style="text-align: left;">Tingene går stærkt lige nu. Ugen har været mega hektisk og jeg er smadret idag - helt vildt træt. Men det er også svært at følge med. Dagene går jo med arbejde og efter arbejde er der så fokus på de praktiske forberedelser. Om natten kommer bearbejdningen af det hele så. Jeg synes ellers jeg har kunne sove fint, men de sidste par nætter har jeg godt kunne mærke, at jeg vågner tit, vender mig meget og sover uroligt. Det er de mærkeligste ting der kører rundt i hovedet. Synes ellers jeg har fået lavet lister over gøremål og indkøb, så vi har nogenlunde overblik, men der er stadig mange tanker i hovedet på en.</p>
<p style="text-align: left;">Rejseplanen er klar. Vi flyver fra Billund om morgenen den 4. december - med skift i Frankfurt. Jeg tør næsten ikke skrive, at det bliver samme rute hjem igen. Vi kommer ikke over København. Havde jo håbet, at vi kunne få mulighed for lige at hilse på vennerne på den side af bæltet i lufthavnen, men det bliver der ikke noget af :o(</p>
<p style="text-align: left;">Synes iøvrigt også lige jeg bør nævne, at jeg er begyndt at hive tingene frem fra gemmerne. Vi har jo fået mange ting fra familier og venner igennem årene og det meste er blevet stoppet ud i bryggerset i laden og jeg har intet overblik over hvad der gemmer sig derude. Igår fandt jeg de dyner, jeg synes at huske, der var kommet derud. Dejligt... Der var det hele. Juniordyner og babydyne og puder. En tur i vaskemaskinen og de er klar igen. Der kom også en sæk legetøj frem - legetøj, der vist passer meget godt til hans alder. Hvor er det dog fantastisk at pakke ud og vide, at snart skal han stoppe det i munden, banke på det og smide med det. Og så er det også dejligt, at tingene er blevet brugt af nevøer og niecer før ham - de er allerede ladet med kærlighed. Hov det hedder vel fætre og kusiner... ;o)</p>
<p style="text-align: left;">Og sidst men ikke mindt blev børnetøjsindkøbene indledt i onsdags. Hvilken rus - hvilken fryd - hvilken fantastisk oplevelse. Tænk at finde lækkert tøj frem, købe det og svare &quot;NEJ&quot; til spørgsmålet om det er til gave. Jeg&#0160; har købt tøj til mig EGET barn. Det var bare en fornøjelse og det bedste er, at det kan gentages - hahahhaha. Det gik jo også op for mig, at det ikke er en engangsoplevelse at købe tøj til ham. Det skal nok ikke lige gentages i de mængder ..... forhåbentlig...</p>

4 kommentarer:

Mette@skifter.info sagde ...

og hvornår med landing i Billund igen? Det manglede du vist lige :-)

Hanne sagde ...

Vi er meget tilfredse med at det bliver Billund - fedt! Glæder os allerede...

Vivian sagde ...

Ja, Mette - det gjorde jeg vist ;o) Vi skal til Nigeria, så det er umuligt at spå om. Vi skal forberede os på 6-8 ugers ophold. Familierne, der henter børn i Lagos lige nu ser ud som om de kan vende hjem efter 6 uger og nogen måske allerede efter 4. Men vi har lært lektien - alt er uforudsigeligt. Vi håber på, at vi er hjemme i løbet af januar - det er vist det tætteste vi kommer noget forventet.

Dorthe Lemmeke sagde ...

Hej Vivian!
Hvor er det bare fedt at læse.. Åh, hvilken fryd, ja.. Kender nøjagtig den rus du taler om, dog var ventetiden jo for os intet at bemærke i forhold til hvad i har gået igennem..
Held og lykke til jer alle 3. Hvor må det være fantastisk..
Og tillykke, AKSEL Ezekiel! Din mor har ret: Du har fået verdens flotteste navn..! Knus din mors kusine Dorthe