torsdag den 9. december 2010

Og lidt ord om dagen

<p>Billederne siger det vist egentlig ganske godt - vi har haft en rigtig dejlig dag med Aksel idag. Det første jeg lagde mærke til var, at han simpelt hen strålede idag. Det var som om hans hud var blevet klarere og hans blik fastere - jamen hvad skal det da ikke ende med? Han bliver bare dejligere og dejligere.</p>
<p>Og som I også kan se på billederne gav vi ham mad idag. Det var STORT.&#0160; Det har i den grad været noget jeg har tænkt meget over og både glædet mig til og frygtet lidt. Idag kunne jeg mærke, at jeg var klar til at gøre det. Nu kender jeg ham godt nok til at jeg kan få ham til at slappe af og jeg har set hans plejer gøre det et par gange og set hvordan hun må insistere lidt, for at få ham til at spise. Så det var stort, da han faktisk selv åbnede munden flere gange og rakte ud efter skeen. Også stort at han accepterede at lade mig gøre det ;o)</p>
<p>Afskeden var ikke sjov. Han pev, da han blev lagt. Han var virkelig træt. Og da vi så forlod rummet stak han i et hyl af en anden verden. Det var faktisk rart at mærke, at han virkelig kan sige til, men samtidig ekstremt hårdt. Jeg måtte i den grad messe for mig selv, at nu er der kun en dag tilbage og så skal han med.</p>
<p>For idag har vi også fået at vide, at den approval , der manglede inden afrejse og som lige var ved at forhindre os i at tage afsted er blevet givet. Ministeriets folk er jo på rejse i DK, med repræsentanter fra LIFE og børnehjem og Elvira har sørget for, at de nu har underskrevet de papirer, der gør at vi kan tage børnene med os. HURRAAAAAA !!!! Vi havde fået at vide, at vi nok skulle få dem med uanset om den approval først ville blive lavet efter rejsedelegationens hjemkomst, men det betyder samtidig, at LIFE kan opstarte næste fase i sagen nu, så det er gode nyheder. Og som sædvanlig så ærke typisk Nigeria - det der ikke lader sig gøre idag, viser sig pludseligt muligt imorgen.</p>
<p>Så nu er vi lidt spændte på imorgen. Finder de nu på at give os dem med - eller vil de alligevel lige afvente Madame&#39;s hjemkomst? Hun kommer hjem sent imorgen og det er derfor aftalen er lørdag. vi får se... Kryds fingre.</p>

2 kommentarer:

Mette Marhauer sagde ...

Åh søde venner! I kan tro vi krydser!!!!
Og tænk at den approval alligevel er i orden nu! Det var skisme da godt at I tog afsted!
Skønne ord og skønne billeder igen i dag! MUMS!! :o)

Susanne sagde ...

Kære mor, far og Aksel.... Tillykke, hvor er han sød, skøn, fantastisk, dejlig og lækker. I må gøre noget ved de øjne, det er bare for bedårende, hjerteknuser, ja jeg kan godt se 15 år frem i tiden :-)
Hvor er vi glade på jeres vegne, jeg får næsten tårer i øjnene af at læse det I skriver. Vi sender tusinde kram og gode ønsker for de næste dage og for hele den lille families fremtid.
Kram kram kram fra Susanne, Steen, Mette og Mathilde