torsdag den 20. januar 2011

Rejseplan

<p>Var lige ved at glemme, at give lidt flere informationer om vores hjemrejse.</p>
<p>Fredag den 21. januar:Afgang Lagos LH 565 kl. 22.50&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;Ankomst Frankfurt 05.20</p>
<p>Lørdag den 22. januar: Afgang Frankfurt LH 836 08.30&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;&#0160;Ankomst Billund 09.50</p>
<p>Vi har spist ude her til aften - sammen med den sidste danske familie og Elvira og Alain. Vi var på libanesisk restaurant - hvilket var virkelig lækkert. Libanesisk i Nigeria lyder skørt ,men det var ikke desto mindre rigtig godt.&#0160;Vi startede med drinks på Eko Hotel og på ruten fra hotellet til restauranten faldt Aksel i søvn i bæreselen. Perfekt tænkte vi - indtil han kom over i klapvognen og vågnede ;o) Heldigvis lå han og slappede af i mors arme uden det store ståhej - han var træt, men skulle lige have lov og putte tæt inden han gav efter igen. En halv times putten og han sov igen. Efter endnu et kvarter i mors arme kunne han godt sove videre i klapvognen.</p>
<p>Nu kan vi så snart lægge os til at sove for sidste gang i Nigeria. Det er så mærkeligt. Kan godt mærke, at det påvirker mig, at vi nu for alvor river Aksel væk fra hans rødder. Det er vilkårene i international adoption, men lige nu på tærsklen til at gøre det, ja der giver det mig en klump i maven.&#0160; Det kommer nok til at kræve en lille tåre, når vi letter imorgen aften.</p>

11 kommentarer:

Gitte sagde ...

Jeg vil lige give til kende, at jeg har fulgt jeres fantastiske rejse efter skønne Aksel. God tur til Danmark igen. Åh, hvor kan jeg genkende den følelse du beskriver idag. En blanding af total lykke over at skulle HJEM og så følelsen af at man tager barnet væk fra alt det kender..Det er en følelses rutchetur. Hvor har det været spændende at læse bloggen og følge processen. Tak fordi vi måtte følge med :-) Håber der kommer en lille opdatering på dansk grund, når tiden er til det ;-) Glæd jer til lufthavnen i Dk - Det kan ikke beskrives :-) Mvh Gitte (Gittom zonen).

Mette@skifter.info sagde ...

Kære Viv - I er på vej hjem med jeres lille guldklump - det er da fantastisk! :-) Vi glæder os til at se jer og ønsker jer en tryg og hurtig hjemrejse. knus

Désirée sagde ...

Hej Vivian
Rigtig god tur hjem til DK.
Jeg har fulgt jeres rejse over efter Aksel.
Fantastisk.
mvh
Désirée

Ester sagde ...

Kære alle 3,
Rigtig, rigtig go´ tur hjemover - jeg glæder mig MEGET til at opleve guldklumpen "live", når I er landet og faldet lidt til hjemme.

Anette sagde ...

Kære Vivian
Håber I har sovet godt og rigtig god tur hjem.
Som du selv beskriver så flot der er en del "paradokser" forbundet med international adoption.
KH Anette

Lene Michaelsen sagde ...

Kære lille trekløver
Tusind tak for at jeg har kunnet følge jeres rejse til Aksel-land. Det har været vidunderligt at se jeres lille Aksel stråle mere og mere dag for dag.
Jeg genkender følelsen af at rive nogle rødder op, da vi rejste fra Addis med troldene. Giv jer selv lov til at være i følelsen. Jeg tror, det gavner vore små poder, at vi har de følelser og kan fortælle dem om dem senere.
Jeg vil ønske jer en rigtig god rejse hjem - og forbered jer på, at det er stort at gå igennem dørene ind i ankomsthallen.
Hilsen Lene (Lenemic)

Karen Visbech Hansen sagde ...

Hav en tryg og god rejse hjem.
Jeg håber for jer at I kommer igennem både lufthavne, Nigeria-farveller og det hele sikkert og godt.
Kh Karen

christina sagde ...

Om 15 minutter flyver I fra Frankfurt og om 1½ time ses vi i Billund!
YESSSS! Endelig!!!!!!!!!!!!!!
Vi ses om lidt!

Bente sagde ...

Tusinde tak for en helt fantastisk beskrivelse af jeres rejse til Aksel land. I har beskrevet det så flot hvordan det er at blive forældre. Tillykke med jeres vidunderlige Aksel, hvor kan man bare se han trives. Som mor til et barn der hellere ikke var i den tunge vægtklasse kan jeg kun sige ro på, fortsæt ad den vej i så flot er startet på, lyt til jer selv og ikke sundhedsplejersken når hun siger at han da skal spise rugbrød som et årig ;o)).
Lige nu hænger I i luften den sidste stykke vej i mod DK og jeres kære, for mig var det den mest følelsesmæssige del af vores rejser, første gang tudede jeg vildt over alt det og dem som nu ventede os og anden gang, nå ja der brækkede mig det meste af vejen....
Jeg glæder mig til at følge jeres liv i DK.
Velkommen hjem.
mvh Bente (Bente og Ole zonen)

A-M sagde ...

Kære Vivian og familie
Så har I været hjemme i godt et døgn - det må være stort og igen nyt at være hjemme i jeres hule med Aksel. Hvor har det været vidunderligt at følge jeres første måned som familie og frem for alt, som flere skriver at se, hvordan Aksel dag for dag har udviklet sig. Sikke et blik, sikke en livsglæde, sikke en intensitet, der stråler ud af billederne.
Mange kærlige hilsner
Anne-Mette

Merete sagde ...

Kære alle 3.
Hjertelig velkomme hjem. Håber I er landet godt hjemme hos jer selv.
Tusinde tak for, at I har delt jeres fantatiske rejse til Aksel og ikke mindst delt jeres første måned sammen som familie.
Det har været fantastisk at følge Aksels enorme udvikling efter I fik hinanden - Han er vist en rigtig lille fræksak.
Mange tanker fra Merete